Music for everyone...

Friday 19 November 2010

Διακοπή ρεύματος και το pc μου!

Είναι Κυριακή πρωί, μόλις έχω ξυπνήσει, κάνω καφέ και ανοίγω τον υπολογιστή να δώ κανένα καινούριο ΜΓ. Όπως διαβάζω τα ΜΓ (και τις αθλητικές εφημερίδες παράλληλα) ξαφνικά................μαύρη μαυρίλα πλάκωσε.
Το pc σβήνει και το έδαφος χάνεται κάτω από τα πόδια μου. Μέχρι να καταλάβω οτι είχε πέσει το ρεύμα άλλαξα πέντε χρώματα. Κάνω απλώς υπομονή και περιμένω κάνα 2ωρο να ξαναέρθει, όταν αυτή η στιγμή έρχεται, ανοίγω τον υπολογιστή πάλι, αλλά αυτός δεν ξεκινάει.
Το έδαφος (που προηγουμένως είχε έρθει στη θέση του) ξαναχάνεται κάτω από τα πόδια μου. Και όπως είμαι στον αέρα προσπαθώ να δώ τι φταίει στο pc.

Στοιχεία:
1)Δέν ξεκινάει κάν, ούτε σκληρός ακούγεται, ούτε ανεμιστηράκια...
2)Ήχος από το speaker κανένας...

Υπόθεση: Ή κάηκε η μητρική ή το τροφοδοτικό
Για το 1ο έχουμε 60 ευρώ χαμένα και περίπου 5-6 ώρες χαμένες.
Για το 2ο έχουμε 50 ευρώ χαμένα και περίπου μισή ώρα χαμένη.

Υπόθεση2: Μας συμφέρει το 2ο!

Στοιχεία:
3)Το λαμπάκι στη μητρική ανάβει...

Υπόθεση: Άγιο είχαμε, δεν κάηκε...άρα πάμε για τροφοδοτικό.

Το παίρνω απόφαση, και αρχίζω να ψάχνω τροφοδοτικά στο ίντερνετ, και όπως είμαι έτοιμος να παραγγείλω ένα 600 watt και δε συμμαζεύεται...ξαφνικά σκέφτομαι, δεν κάνω και ένα clear CMOS να είμαι σίγουρος;

  • Το CMOS είναι το τσιπάκι που έχει πάνω η μητρική μας και είναι το πρώτο κύκλωμα που τρέχει το πισι μόλις ανοίξει, αυτό περιέχει το Bios, τρέχει το P.O.S.T. και έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και επιλογές σχετικά με τα boot κ.λ.π. οι οποίες είναι απαραίτητες για να φορτώσει το πισι το λειτουργικό. Όταν κάνουμε clear CMOS απλά φορτώνουμε σε αυτό το τσιπάκι τις default επιλογές της motherboard μέσω του hardware μιάς και ο υπολογιστής μας δεν ξεκινάει.

  • Μετακινώ το jumper του CMOS (που βρίσκεται δίπλά/κάτω/πάνω από τη μπαταρία) μία θέση δεξιά(ανατρέξτε στο manual της μητρικής σας πρίν το επιχειρήσετε), και ενεργοποιώ το pc (δεν ανοίγει το πισι όταν το έχουμε εκεί το jumper), μετά το ξαναβάζω στην αρχική του θέση και το ενεργοποιώ πάλι.
Ξαφνικά ο υπολογιστής αποκρίνεται, όλα δουλεύουν ρολόι και 50 ευρώ εμφανίζονται από το πουθενά στη τσέπη μου(3 σε 1, τι wash&go και μ$$$$$)!!!

Τι έμαθα:
1)Πάντα κάνε clear CMOS όταν δεν ανοίγει ο υπολογιστής, πριν κάνεις οτιδήποτε άλλο!
2)Πάρε ένα καλό UPS!

1 comment:

  1. gia esas doulevoume ekei sth deh re gate! poly kalo! egw eixa allaksei olokliri karta grafikwn epeidh to xarxali mou h8ele clear cmos kai dn to pira xampari...

    ReplyDelete